Martyna Wojciechowska, Krystyna Kofta, Paweł Małaszyński, Andrzej Piaseczny oraz Zespół Video to tegoroczni laureaci Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”. O ich zwycięstwie zadecydowało ponad 100 tys. głosów internautów. Kapituła przyznała również Honorową Gwiazdę Dobroczynności Mistrzyni Olimpijskiej Justynie Kowalczyk. Nagrodę specjalną Magazynu SHOW odebrała Justyna Steczkowska. Nagrody wręczono 7 lutego podczas VI Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.
W kategorii EKOLOGIA zwyciężyła nominowana przez WWF Polska Martyna Wojciechowska. Dziennikarka i podróżniczka zaangażowała się w m.in. w kampanie „Ratuj rysie”, „Nie mów do mnie misiu”, „Ratuj łosie”. W ciągu ostatniego roku Martyna Wojciechowska zaangażowała się w roli ambasadora w międzynarodową kampanię WWF na rzecz ochrony Parku Narodowego Wirunga (w Afryce). Dzięki udostępnianiu informacji na temat kampanii na Facebooku oraz zachęcanie do podpisywania petycji, koncern paliwowy Soco International PLC zrezygnował z prowadzenia prac poszukiwawczych w najstarszym parku narodowym Afryki, Wirundze.
Krystyna Kofta, nominowana przez Polskie Amazonki Ruch Społeczny, zwyciężyła w kategorii ZDROWIE. Pisarka od lat pomaga „Amazonkom” zwiększać wśród kobiet świadomość potrzeby cyklicznych badań profilaktycznych oraz szybkiego leczenia chorób nowotworowych. Tematu nowotworu nie unika w swoich książkach, felietonach, wywiadach i spotkaniach otwartych, wspierając tysiące kobiet w ich walce rakiem piersi i innymi schorzeniami.
W kategorii POMOC CHARYTATYWNA zwyciężył Paweł Małaszyński nominowany przez Fundację „Pomóż Im”, prowadzącą jedyne domowe hospicjum Polsce północno-wschodniej. Aktor odwiedza podopiecznych Fundacji w Klinice Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, przekazał 50 000 zł w ramach Kalendarza „Dżentelmeni”, włączył się także w kampanię „Dobroczynność to moja codzienność”, a obecnie bierze udział w projekcie „Bohater kontra bohater”.
Andrzej "Piasek" Piaseczny, zwycięzca w kategorii EDUKACJA, za darmo wystąpił w spocie Fundacji Promocji Kultury Głuchych „KOKON” w ramach kampanii „Porozmawiaj ze mną” dotyczącej promocji polskiego języka migowego, promował również akcję na swoim profilu na Facebooku. Jak mówią sami przedstawiciele Fundacji: Wsparcie i udział Pana Andrzeja w naszym przedsięwzięciu podniosły prestiż i znaczenie tej kampanii, a także pomogły w realizacji jej celów – czyli zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat języka migowego.
Za wsparcie dla osób niesłyszących nagrodę w kategorii KULTURA otrzymał Zespół Video nominowany przez grupę Młodzi Migają Muzykę. Zespół dostrzegł problem społeczny 2 milionów osób niesłyszących związany z dostępem do kultury, w tym możliwości odbioru muzyki. Dlatego Video wraz z grupą Młodzi Migają Muzykę nagrali teledysk "Dobrze, że jesteś", w którym treść piosenki przekazana jest za pomocą polskiego języka migowego. Do dziś obejrzało go prawie 1,3 mln.
Kapituła przyznała Honorową „Gwiazdę Dobroczynności” Justynie Kowalczyk, nominowanej przez Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą. Mistrzyni świata w biegach narciarskich miała okazję nawiązać bezpośredni kontakt z chorymi, odwiedzając ich regularnie w Klinice Pneumonologii i Mukowiscydozy Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Rabce-Zdroju. Od 2011 roku regularnie spotyka się z chorymi, przekazuje prywatne oraz pozyskane od sponsorów pieniądze m.in. na doposażenie wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego, dofinansowanie do zakupu leków dla chorych i kontynuację działalności edukacyjnej i wydawniczej. W roku 2013 Mistrzyni Olimpijska oddała na aukcję charytatywną swoje BMW X Drive 1, wygrane w sezonie 2012/13, a w 2014 sztabkę złota, którą otrzymała po wygranej w Soczi od biznesmena Jana Kulczyka. Mukowiscydoza to rzadka, nieuleczalna choroba genetyczna, na którą w Polsce choruje około 1600 osób, głównie dzieci i młodzież.
Ponad podziałami
„Gwiazdy Dobroczynności” to największa kampania medialna promująca działania społeczne i jedyny w Polsce plebiscyt publiczności mający na celu promocję zaangażowania społecznego Gwiazd. To również szansa dla organizacji społecznych, które współpracują z gwiazdami, na nagłośnienie ważnych spraw i problemów, szukanie partnerów do ich rozwiązywania. Opiekę medialną nad przedsięwzięciem sprawują wspólnie trzy największe polskie stacje telewizyjne – POLSAT, TVN oraz TVP. Plebiscyt organizowany jest wspólnie z Magazynem SHOW oraz tytułami wspierającymi - miesięcznikami TWÓJ STYL oraz PANI, które należą do Wydawnictwa Bauer. Ponadto patronat nad V edycją Plebiscytu objęły portale Styl.pl, onaonaona.com, ewawojciechowska.pl
VI charytatywny Bal Gwiazd Dobroczynności poprowadziły Agnieszka Cegielska (TVN), Anna Popek (TVP) i Paulina Sykut-Jeżyna (Polsat).
Informacje na temat balu na www.gwiazdydobroczynnosci.pl/bal